Revisionsräkning av Financial Investment Services. and Capital Markets Act. Financial Investment Services och Capital Markets Act FSCMA bildades 2007 som en omfattande översyn av kapitalmarknadsreglerna för att främja autonomi och innovation på kapitalmarknaderna. Sedan FSCMA trädde i kraft I februari 2009 var vi dock tvungna att väga effekterna av den globala finanskrisen. Därför föll vi fortfarande inte för att skapa innovativa förändringar som vi ursprungligen hade för avsikt att tillämpa FSCMA som att skapa globalt konkurrenskraftiga investeringsbanker IBs. Under tiden efter den finansiella krisen har globala diskussioner om att stärka finansförordningarna och den globala samordningen pågått och nu är det dags för oss att genomföra det som vi har diskuterat globalt. På grund av denna bakgrund ser vi att det här är rätt tid Att lägga grunden för den koreanska finansindustrins framtid, samtidigt som man klarar av nuvarande globala och inhemska finanser Ciala frågor, t. ex. Europas finanspolitiska kris, Koreas hushållskulder. FSC har utarbetat en revideringsräkning från FSCMA, offentliggjord för 20 dagar från 27 juli till 16 augusti. Kickrevisioner till FSCMA. I Utveckling av koreanska IB Utveckling av hushållsinvesterade investeringsbanker som kan finansiera nya tillväxtindustrier och stora utomeuropeiska projekt.1 Värdepappersföretag som uppfyller vissa lagstadgade krav såsom kapitalkapital och riskhanteringsförmåga kommer att kvalificeras som investmentbanker eller omfattande leverantörer av finansiella investeringar. Med tanke på att värdepappersföretag kan starta mäklarförmedlingstjänster bara med en revidering av FSCMA: s verkställighetsdekret, kommer det minsta kapitaltillskottet för ett säkerhetsföretag att tillhandahålla investeringsbankstjänster att fastställas till 3 biljoner vunnet, vilket kan höjas ytterligare senare beroende på Utvecklingen efter revideringen av FSCMA.2 Revisionsräkningen innehåller regler om företagsutlåning, internalisering av orderutförande på plats för att hjälpa IBs att tillhandahålla en omfattande uppsättning företagsfinansieringstjänster.3 När IBs tillhandahåller främsta mäklartjänster kommer de att tillåtas Att tillhandahålla krediter till hedgefonder för andra investeringar än värdepapper.4 Att reflektera risker i investment banking-företag kommer Basel kapitaltäckningskrav att tillämpas på värdepappersföretag utöver NCR-reglerna för nettokapitalförhållanden. II Förbättring av kapitalförvaltningsföreskrifterna. I förberedelserna För ett åldrande samhälle med lågt födelsetal, syftar räkningen till att vidareutveckla tillgångsmannen Förvaltningsföretag så att de kan ge investerare stabila och lönsamma investeringsprodukter.1 Förvaltningsbolag kommer att behöva utöva sin rösträtt som aktieägare i fondstillgångar i enlighet med investerarnas intressen och för att främja fusioner mellan små medel, fusionsförfaranden Kommer att förenklas utan att äventyra investerarnas rättigheter.2 Med längre livslängd växer behovet av anpassade investeringstjänster för mer diversifierade finansiella tillgångar. För att hjälpa kapitalförvaltningsbolagen att uppfylla dessa krav kommer en klar skillnad att göras mellan kollektiva investeringar och Diskretionära investeringsförordningar om förtroendeverksamhet kommer att revideras och vissa regler om fondverksamheten kommer att lättas. IIII Reform of Capital Markets Infrastructure.1 Ett licenssystem kommer att införas för att tillåta nya börser eller ett alternativt handelssystem ATS Finansiella investeringsföretag kommer att Kunna driva en AT S med godkännande från FSC Om handelsvolymen via ett ATS överstiger ett visst tröskelvärde, kommer ATS-operatören att kunna begära tillstånd att bli börs, vilket dessutom krävs för att utföra självreglerande funktioner i notering och marknadsföring Övervakning.2 Den föreslagna översynen skapar en ny kategori av clearingföretag för finansiella investeringar och utgör en rättslig grund för att skapa en central motparts-CCP. Genom att införa ett licenssystem för clearingföretaget syftar det till att tillhandahålla clearingtjänster för en mängd Av produkter, t. ex. OTC-derivat, värdepapperslån, RPs. För OTC-derivattransaktioner som kan väsentligt påverka marknaderna om de är misstänkta kommer de att bli obligatoriskt att rensas genom clearing houses.3 Förordningar om kreditvärderingsverksamhet, som för närvarande omfattas av kreditinformationslagen Regleras under FSCMA, med tanke på att kreditvärderingsverksamheten har en viktig roll på obligationsmarknaderna Vision kommer att utöka verksamhetsområdet för kreditvärderingsföretag, samtidigt som man stärker sitt ansvar för investerarskydd och krav på offentliggörande. IV Diversifiering av direktfinansieringskanaler. För att diversifiera börsnoterade företag finansieringsverktyg samtidigt som de hindrar dem från att missbruka sådana verktyg och hjälpa allmänna möten Av aktieägarna fungera korrekt.1 Noterade bolag får emittera villkorade värdepapper och teckningsoptioner utöver de värdepapper som för närvarande är tillåtna enligt handelslagen. För att stödja sund marknadspraxis kommer emellertid utfärdandet av teckningsoptioner och emissionskurser att begränsas, och Utfärdandet av separerbart BW kommer att begränsas.2 Företagen kommer att vara skyldiga att följa påbörjad process vid hantering av förverkade aktier Vid utfärdande av aktier med rabatt kommer företagen att vara obligatoriskt att utfärda företrädesintyg.3 Skuggröstningssystemet, i Som Korea Securities Depository KSD utövar proxy rösträtter, kommer b E avskaffas 2015 och regler om beviljande av en fullmakt kommer att ändras för att hjälpa bolagsstämmans generalsamfund att fungera korrekt. V Förstärkta förordningar om otillbörliga handelspraxis. För att förhindra att utländska IB eller hedgefonder utnyttjar regelverksarbitrage från Sydkoreas relativt laxbestämmelser, regler om oskäliga marknadsförfaranden som prismanipulation kommer att stärkas. Prismanipulation med onoterade värdepapper, t. ex. ELS eller OTC-derivat, straffas med straffavgifter om underliggande tillgångar för sådana produkter är noterade värdepapper. Scalping kommer att bli föremål för administrativa sanktioner Böter kommer att införas på ett bredare utbud av marknadsmissbruk för att sanktionera sådana handlingar på ett snabbt sätt, samtidigt som de fullt ut skyddar de processuella rättigheterna för de som utreds. För ett starkare investerarskydd kommer värdepappersföretag att vara Krävs för att ta mer ansvar för att tillhandahålla försäkringsmäklare Ge tjänster och företag kommer att möta striktare krav på offentliggörande i storskalig finansiering, till exempel genom utfärdande av teckningsoptioner. För Koreas finansindustri. Revisionen förväntas bidra till att växa hemmafrubbade IB som kan konkurrera med globala IBS vad gäller finansieringskapacitet och rykte. Finansiella investeringsbolag kommer att kunna erbjuda ett totalt paket av företagsfinansieringstjänster som att ta reda på och Finansiering av nystartade företag med tillväxtpotential, tillhandahållande av MA-rådgivningstjänster, inte bara mäklarfirmor. PEF-marknadens tillväxt och prime brokerage kommer att följas av utvecklingen av en pool av finansiella experter och back office-tjänster. För den finansiella marknadens infrastruktur. Mer konkurrens, som kommer in på marknaden med översynen, kommer att stärka KRX konkurrenskraft och hjälpa oss att leda utvecklingen av asiatiska kapitalmarknader mot en global trend av fusioner mellan börser över hela världen. Införandet av centrala motparter kommer att minska de vanliga riskerna för OTC-derivattransaktioner och hjälpa till att möta växande krav på clearingverksamhet som RP-handel och värdepappersutlåning. Utvecklingen av mezzaninfinansiering förväntas ge effektivare och olika finansieringsmetoder till små och medelstora företag Och nya tillväxtindustrier Eftersom bolagsstämmor spelar en riktig roll kommer de koreanska företagen att hanteras på ett mer öppet och effektivt sätt. Mer innovativa och anpassade finansiella produkter kommer att ges för att möta en rad investeringsbehov, bredda investerarnas möjligheter. Förstärkta regler Om orättvisa handelsmetoder kommer att öka trovärdigheten hos koreanska kapitalet Marknader bland investerare och eliminera regelarbitrage mellan inhemska och utländska marknader. Inrättandet av ett alternativt handelssystem ATS förväntas hämta en viss hastighet med en proposition som lämnas för att sätta en gräns för Korea Exchanges aktieinnehav i Korea Securities Depository KSD. According Till räkningen är aktieinnehavet begränsad till 5, även om det nuvarande aktieinnehållet är 70 43, så att potentiella problem relaterade till ATS: s oberoende och neutralitet kan förhindras. Räkningen föreslogs den 28 december av dem som inkluderar The Minjoo Party Lawmaker Park Yong-jin ATS är planerad att lanseras i juni nästa år, men KSD: s position som ett dotterbolag till Korea Exchange kan hindra framstegen, säger han och tillägger. Denna ändring av kapitalmarknadslagen är att klara av Hinder och säkerställa rättvis konkurrens mellan ATS och Korea Exchange. KSD välkomnade nyheterna Aktieinnehavsgränsen har sin egen betydelse som ett verktyg för att säkerställa eff Effektivitet och stabilitet på aktiemarknaden som helhet och hantera intressekonflikter mellan marknadsaktörer, nämnde det, fortsätter. Vi måste lyssna på åsikterna från så många marknadsaktörer som möjligt och göra marknadsvänliga ansträngningar när det gäller förvaltningen Av KSD som en del av den offentliga finansiella infrastrukturen. Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Min Kyu Song Taehoon Youn.2 Författare Min-Kyu Songforskare Taehoon Youn Research Fellow.3 Sammanfattning Sammanfattning 02 Inledning 10 ATS Alternative Trading Systemdefinition och senaste trend 2 Klassificering 3 ATS-börsen III Fall USA och EU-utveckling 2 Viktiga faktorer för tillväxt IV ATS-industrin i Korea Historia 2 Effekter av ATS på den inhemska marknaden V Överväganden Avancerad struktur för bästa utförandet 2 Independent Clearing House och Marknadsövervakning 3 Transparens av information Rättvis handel 4 Regler om tickstorlek och marknadsstabilitet 5 Transaktion Avgifter 6 Mörkpoolens utveckling 7 Mellan-till-långsiktiga planer för ATS-industrin 01.4 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden I Inledning Den nyligen föreslagna revisionen av FSCMA Financial Investment Services och Capital Markets Act, införandet av ATSs alternativa handelssystem anses positivt att antas för att öka den inhemska värdepappersmarknadskonkurrensen ATS Alternative Trading System Ett ATS är ett handelssystem där mäklare, återförsäljare och investeringsbanker deltar att använda som elektronisk handel En ATS gör handel På börsens vägnar, så kallat alternativ handelssystem Advance i informations - och kommunikationsteknik har främjat ATS-industrin i USA och Europa Asiatiska länder hade svårt att anta systemet på grund av sina regler, trots att systemet är allmänt accepterat För närvarande i regionen Enligt förordningarna, typ av värdepapper och handelsinformation Jon, en ATS själv har många olika former När det gäller exekveringsmekanismen och prisupptäckten kan ATSs klassificeras i 1 anslagstavla, 2 korsningssystem, 3 citatstyrda system och 4 orderdrivna system 02.5 Sammanfattning Inte bara Aktier, men även obligationerna och valutapositionen handlas aktivt på ATS. Baserat på graden av investerare offentlig information är ATSs uppdelade i upplysta pooler och mörka pooler. När det gäller förvaltare, typ av värdepapper, noteringstjänster och marknadsövervakningstjänst , En ATS skiljer sig från börsen Investeringsbanker, mäklare och återförsäljare tjänar en roll för de förvaltande agenterna i ATSs. Endast de börsnoterade värdepapperna handlas på börserna inkluderar ATSs onoterade värdepapper Börsen har befogenhet att lista företag Men en ATS har ingen auktoritet Börsen är ansvarig för övervakning för att skydda investerare från otillbörliga affärer på marknaden, men sådan roll är ganska begränsad för ATS 03.6 The Etablering av alternativ handelssystem i Korea Utfärdar Överväganden ärenden USA och EU 1 Utveckling I USA har ATS-industrin växt efter lagstiftningen i Order Handling Rule, Regulation ATS och Regulation NMS National Market System i Europa, MiFID Markets in Financial Instrumentdirektivet antogs 2007 för att inducera bästa genomförandet och officiella affärsområdena för ATSs 2 nyckelfaktorer av tillväxt. Låga transaktionskostnader, förkortad genomförandeperiod och mindre marknadseffekter är de viktigaste faktorerna för framgången för utländska ATS i ansträngningar att konkurrera ATS har med börsen minskat sina explicita kostnader. ATS har också minskat implicita kostnader, som inkluderar timingkostnad och marknadseffekter. ATSs tillhandahåller mer avancerade databehandlingsanläggningar än börserna för att minska genomförandetiden. Vissa krysssystem eller mörka pooler Ta order av blockhandel tar handelspriser som ges från regelbundna utbyten för att minska marknaden Inverkan 04.7 Sammanfattning ATS innebär olika värdepapper och flexibla handelstimmar för att säkerställa bekvämlighet för investerare. Inte bara aktierna utan även obligationerna och valutapositionen handlas på ATS för att uppfylla det handelsbehov som börsen inte får täcka. Från olika länder kan handlas inom ett enhetligt system som kan underlätta för investerare att fortsätta globala investeringar Handelstiderna i ATS är mer flexibla än börsen. Diversified execution system är också en av huvudorsakerna till ATS-tillväxten som helhet För de investerare som är engagerade i blockhandel kan det vara föredraget att citatstyrda systemet i stället för det orderstyrda systemet för dem som vill vara anonyma kan föredra en mörk pool och de investerare som bara vill minska transaktionskostnaderna och förlänga handelstiden vanligtvis Föredrar orderdriven system ATS Industri i Korea Antagandet av ATS i Korea kan bidra till att öka den inhemska kapitalmarknaden och minska transa Kostnadskostnader och marknadsandelar uppfyller olika behov 05.8 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Anpassade transaktionsavgifter och snabba avrättningar spelar en viktig roll för att konkurrera med befintliga börser. Förbättringen av genomförandegrad och minskad transaktion Kostnaderna kommer sannolikt att vara avgörande för att möta kundernas behov på marknaden. ATS kan dock medföra några biverkningar när det gäller marknadssegmentering, insyn i information och investerarskydd. Speciellt enskilda investerare kan bli skadade mer på grund av låg insyn i informationen HFT High Frekvenshandel är allmänt använd med den växande ATS-industrin och kan därmed öka kraftigt I USA och Europa mildras dessa biverkningar med hjälp av bästa utförande, avancerad IT-bransch, informationsinformation mm Om det finns en prisskillnad mellan en ATS Och börsen, gör det bästa möjliga för investerare att få ut det mesta Gynnsamt pris som kan minska klyftan mellan priserna och skydda de investerare som inte har direkt tillgång till ATS För att kunna utföra bästa utförandet måste ATS och börser söka det bästa orderpriset via SOR Smart Order Routing eller ITS Intermarket Handelssystem MiFID förstärker ATSs för att avslöja sin information och Reglering ATS kräver också att avslöja mer information, eftersom volymen ökar 06.9 Sammanfattning Överväganden Avancerad struktur för bästa genomförandet Om en enda säkerhet handlas på olika handelssystem bör praktiska standarder för bästa genomförandet vara Etablerat Generellt innebär bästa utförandet inte bara det bästa orderpriset utan garanterar också gynnsam tid, säkerhet och tydliga implicita kostnader för att fullt ut tillgodose kundbehovet. Det kan behöva ta en ytterligare övervägning om hur och till vem det bästa Verkställighetsansvar kommer att tillämpas Oberoende clearinghus och marknadsövervakning Det kan orsaka v Väldiga intressekonflikter om börsen tar rollen för clearing och marknadsövervakning behöver därför ha en oberoende form av clearinghus och marknadsövervakning Eftersom det faktum att ATS-industrin måste konkurrera med befintlig börs, Skulle åläggas baserat på kostpriset och tjänsten kommer i slutändan att behöva ha en oberoende form av clearinghus. Öppenhet i informationsmässig handel För att effektivt hantera och övervaka värdepappersmarknaderna behöver både handel före handel och efter handel Släppas på lämpligt sätt 07.10 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Utfärdar Överväganden Politiska åtgärder måste vidtas förut för att minimera de biverkningar som uppstår olika handelssystem som otillbörlighet mellan investerare Förordningar om tickstorlek och marknadsstabilitet Ett dubbelhandelssystem Kan leda till onödigt överdriven konkurrens när det gäller att minska tickningsstorleken, så det Måste alltid noggrant undersöka sina kostnader och fördelar för adekvata bestämmelser. För mycket minskad tikkstorlek kan orsaka överdriven HFT-högfrekvenshandel, vilket kan leda till negativa effekter i prissättningen. ATS-er kan också behöva något slags styrsystem, såsom en brytare i Börsen Transaktionsavgifter När ATSs existerar med börsen måste det övervägas hur varje marknad kommer att debitera transaktionsavgifterna. Utveckling av den mörka poolen Den mörka poolen kan orsaka flera problem när det gäller rättvisa som de finansiella regleringsmyndigheterna ska tillhandahålla Olika åtgärder för att förhindra eller mildra sådana problem En viss grad av öppenhet måste garanteras effektivt för att upprätthålla effektivitet och rättvisa på marknaden. Det kan emellertid behöva komma ihåg att för hög öppenhet ibland minskar volymen av blockhandel 08.11 Sammanfattning Alla marknadsaktörer måste vara fullt informerade om fördelarna och nackdelarna Att de kan komma ifrån skillnader i öppenhet mellan den ordinarie utbytet och ATS: s långsiktiga planer för ATS-industrin. Med tanke på att huvudsyftet med att anta ATS är att öka konkurrensen på sekundärmarknaderna, måste den ta fram specifika planer och Tidsplaner för att uppnå faktisk konkurrens 09.12 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Introduktion I de nyligen föreslagna revisionerna för FSCMA Financial Investment Services och Capital Markets Act är införandet av ATSs alternativa handelssystem positivt betraktat som antagits. En ATS skiljer sig från En börs i en mening att olika typer av värdepapper handlas inom systemet. En ATS skiljer sig också från noteringstjänsten och dess förordningar. Föreslagen FSCMA definierar en ATS som ett finansiellt investeringsagent som måste vara Godkända av de finansiella myndigheterna För närvarande är börsnoterade aktiemarknadsinstrument, Emellertid kommer andra värdepapper att tas under översynen om den reviderade verkställighetsförordningen En person kan inneha upp till 15 av aktier av en ATS och finansiella institutioner kan hålla upp till 30 av en ATS om de godkänns av FSC. Börsen får finna En ATS som en form av helägt dotterbolag Internationellt har utvecklingen av ATS-industrin medfört konkurrens på sekundära marknader och även effektiviteten på finansmarknaderna som helhet I USA och Europa tar ATS redan 40 respektive 30 i Aktiemarknader 10.13 Inledning Eftersom konkurrensen mellan ATS och börserna stiger kan vi förvänta oss mer effektiva kapitalmarknader, reducerade transaktionskostnader och uppfyllande av kundbehovet. Även olika former av ATS främjar kundbaserade transaktionsavgifter och förkortad tid för genomförande Till skillnad från de vanliga börserna växer de mörka poolerna också där information om priser eller order inte är fullständigt avslöjad. Dessutom har några av E ATSs, t. ex. BATS, Direct Edge har omvandlats till börserna för att få konkurrens mellan börserna. Föreslagen FSCMA skulle ändra lagarna om upprättande av en börs till ett tillståndssystem. Således kan en annan börs etableras med ett godkännande från FSC Om någon ATS har vuxit tillräckligt för att omvandlas till en börs kan vi få dubbla regelbundna utbyten. I det här dokumentet ser det ut rollerna i ATSs, internationella fall, institutionella och funktionella egenskaper tillsammans med nyckelfaktorer för att anta ATS-hemmet 11.14 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden ATS Alternativt handelssystem 1 Definition och senaste trend ATS omfattar många olika typer av värdepappersmarknaderna ATS är ett handelssystem där mäklare, återförsäljare och investeringsbanker deltar för att använda som En elektronisk handel US SEC betecknar ATS som ett automatiserat handelssystem som inte är registrerat som aktieexcha Nge till SEC 1 Europeiska CESR: s kommitté för europeiska värdepappersregulatorer betecknar ett ATS som ett automatiserat handelssystem som inte regleras på samma villkor som börsen. Som en börs erbjuder ATS även avrättningar där det finns köpare och Säljare Gör handel på uppdrag av börsen, så kallad alternativ handelssystem Advance i informations - och kommunikationsteknik har främjat ATS-industrin i USA och Europa I USA har utvecklingen av förordning ATS i slutet av 1990-talet främjat ATS-industrin Och från och med september 2009 utgjorde ATS 36 av den totala aktiehandeln på marknaden 2 När ATS-industrin växer snabbt har NYSE Euronexts andel av de europeiska börsnoterade handelarna minskat från 79 år 2005 till 23 i mars. SEC Release No Concept Release På aktiemarknadsstrukturen, SEC.15 ATS alternativ handelssystem I Europa har inrättandet av MiFID 2007 främjat tillväxten av ATS-industrin med hänsyn till Cirka 25 av den totala europeiska aktiehandeln Från och med januari 2010 tog Chi-X Europe, den största ATS-marknaden i Europa, tredje plats i Europa för att följa NYSE Euronext i handelsvolym och svarade för 18 4 i den europeiska aktiehandeln i april. Å andra sidan har börsvolymen för LSE i Storbritannien, den största regelbundna börsen i Europa, minskat från 75 i januari 2009 till 53 i februari. Figur 1 ATS Stock Trading i USA 2009 9 Figur 2 ATS Stock Trading in Europe 2009 Obs! Den amerikanska börsen innefattar NASDAQ, NYSE, NYSE Arca, BATS, NASDAQ OMX BX, etc. Källa Koncept Release på Equity Market Structure SEC, 2010, FESE Asiatiska länder hade svårt att anta systemet på grund av sina regler, även om Systemet är allmänt accepterat för närvarande i regionen 13.16 Etablering av Alternativt Handelssystem i Korea Problem Överväganden I Japan började JSCC Japanese Securities Clearing Corporation sin clearing service på ATSs 3 i juli 2010 och Chi-X establ ASH-australiensiska börsen har ett liknande monopolsystem som Korea s KRX, men Chi-X Australia, Liquidnet och AX-ECN redan eller planerar att Tillhandahålla sina tjänster I Hongkong spelar den mörka poolcentrerade BlocSec, Liquidnet och Sigma-X redan sina tjänster aktivt. I Singapore spelar Chi-East en roll. I Korea föreslår FSCMA nyligen att tillåta ATS att antas och vissa internationella ATS-företag tar redan under översynen in på den koreanska värdepappersmarknaden. Systemen som bara matchade ordern för köp och försäljning har redan observerats i Korea ECN och KoreaCross. Och ATS som antas antas i nyligen föreslagna FSCMA betecknar var båda Utförande och prisupptäckt är möjliga 2 Klassificering Enligt bestämmelserna har typen av värdepapper och handelsinformation, en ATS självt många olika former när det gäller genomförandemekanismen Och prisupptäckt kan ATSs klassificeras enligt följande: 3 Kallat PTS proprietärt handelssystem i Japan 14.17 ATS Alternativt handelssystem Bulletin Board Ger ett nätverk där investerare kan börja förhandla via ett elektroniskt system Men exekveringstjänsten tillhandahålls inte Hjälper direkt, så klassificerad som en typ av ATS t. ex. European TradeCross, WETRA Crossing-systemet När en order har gjorts, gör den handel med priset från andra börser eller marknaden. Utförandet är möjligt men prisupptäckningsfunktionen är inte t. ex. POSIT , Liquidnet, E-Crossnet Quote-driven system En återförsäljare, som är marknadsmäklaren, erbjuder offert för att göra affärer med investerare. Både exekverings - och prisupptäckningsfunktionen är möjlig t. ex. CTAS-OS, Tradelink, EuroMTS Order-driven system. Varje investerare erbjuder en Order och konkurrenskraftig budgivning sker Både exekverings - och prisupptäckningsfunktionen är möjlig I USA är de flesta av ATS: s, så kallade ECN electronic Kommunikationsnätverket är orderdrivna system, t. ex. Instinet, BondVision, TradeWeb 15.18 Etableringen av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Tabell 1 ATS Funktion Prisupptäckt Utförande Uppslagstavla Korsningssystem Citatstyrt system Orderdrevet system Inte bara aktierna utan Obligationerna och valutapositionen handlas aktivt på ATSs Instinet och BATS är för börshandel. Tradeweb och Marketaxess är för obligationshandel och Currenex och Hotspot FX är för valutahandel. Baserat på graden av investerare offentlig information är ATSs uppdelade i Upplysta pooler och mörka pooler Som vanliga börser öppnas information om pris, order, mäklare och andra relaterade faktorer i de upplysta poolerna. I de mörka poolerna är handeln gjord med vissa delar av informationen som saknas Liquidnet, Pipeline, POSIT , Och BIDS är de mörka poolerna Ett visst korsningssystem tar bara ordern och använder priset som görs från utsidan av marknaden, kan därför klassificeras In i den mörka poolen. 16.19 ATS Alternativt handelssystem De mörka poolerna har utvecklats för att inte ge marknadseffekter på priserna där blockaffärer görs utanför de vanliga marknaderna. Figur 3 ATS Klassificering ATS Alternativt handelssystem Bulletbord Korsningssystem Citatstyrt system Order-driven system Handel Cross E-Crossnet CATS-OS Instinet WETRA POSIT Tradelink BATS Liquidnet Bondscape Direct Edge Pipeline EuroMTS BondVision BIDS COREDEAL TradeWeb CreditTrade Eurex Obligationer Currenex MarketAxess Hotspot FX-aktien ATS, Bond ATS, FX ATS 2 DB-forskning 3 ATS-börsen I Villkor för förvaltningsmyndigheter, typ av värdepapper, noteringstjänster och marknadsövervakning, en ATS skiljer sig från börsen 17.20 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Investeringsbanker, mäklare och återförsäljare spelar en roll för förvaltningsmyndigheterna i ATSs medan endast börsnoterade värdepapper handlas på börserna inkluderar ATSs onoterade värdepapper MiFID Lägger inga gränser för värdepapperen Börsen har befogenhet att lista företag men en ATS har ingen auktoritet Börsen tar både notering och handel men en ATS tar endast handel Så det finns inga noteringskrav eller dess regler enligt ATS An ATS tar inte processen att utvärdera företag för notering, vilket är en diskutabel fråga när man överväger att ATS behöver betala för noteringstjänsten till börsen eller inte. Börsen är ansvarig för övervakning för att skydda investerare från t. ex. Otillbörliga affärer på marknaden, men en sådan roll är ganska begränsad för ATS MiFID kräver marknadsövervakning, men den amerikanska förordningen ATS doesn t men US SEC samarbetar med FINRA Financial Regulatory Authority och börserna för att skydda mot alla Orättvisa affärer och bedrägerier på marknaderna 4 4 SEC-utgåva Inga regler för utbyten och alternativa handelssystem 18.21 ATS Alternative Trading System Tabell 2 Börsen och ATS-börsen Värdepapper Noterade värdepapper Mest noterade aktier ATS Inga restriktioner Omräknat börsnoterade värdepapper, noterade värdepapper, utländska valutor mm Notering 1 Marknadsövervakning Jämförelsevis stark Jämförelsevis svag Självreglering Jämförelsevis stark Jämförelsevis svag Grad av föreskrifter från tillsynsmyndigheten Myndigheter Jämförelsevis stark Jämförelsevis svag Anmärkning 1 Om ATS omvandlas till en börs förvärvar sedan noteringsfunktionen I USA kan en ATS omvandlas till en börs genom att registrera sig hos SEC. Utvidgningen av deras verksamhet expanderar men det måste ta ytterligare Ansvarsområden När ATS omvandlas till en börs kan den erbjuda noteringstjänst och dela vinst som kom från att sälja data genom att registrera sig hos CTA Consolidated Tape Association. Men omfattas av SECs direkta föreskrifter. ATS ska inte bryta mot rollerna i Öppenhet och ger också en rimlig nivå av transa Ction avgifter Dessutom måste den behålla funktionen av marknadsövervakning och får inte införa konkurrensbegränsande regler. 19.22 Etablering av alternativ handelssystem i Korea Problem Överväganden Om en ATS registrerar sig som mäklare eller återförsäljare är det sannolikt att förordning ATS Hantera mer ansvar när handelsvolymen expanderar Om någon av en enda transaktionssäkerhet tar mindre än 5 av den landsomfattande volymen, måste ATS rapportera sitt innehåll till SEC kvartalsvis och kan inte använda namnsbytet eller börsen i sin verksamhet. Om något av En enda transaktionssäkerhet tar över 5, då ATS måste avslöja sitt orderpris och följa reglerna som börsmedlem. Om någon av en enda transaktionsskydd tar över 20 så regleras ATS på samma sätt som börserna ATS måste följa marknadens rättvisa och genomföra vissa beredskapsplaner 20.23 Fall USA och EU Fall USA och EU 1 Utveckling I USA har ATS-industrin b En växande efter lagstiftningen i Order Handling Rule, Regulation ATS och Regulation NMS National Market System ECNs Electronic Communication Network började sina tjänster 1997 där investerare kunde direkt handla med varandra och inte nödvändigt att gå igenom marknadsaktörer av aktien exchanges In the US, an ECN is referred to as an order-driven ATS where information on the electronic trading system is continuously disclosed 5 In 1998 establishment of Regulation ATS allowed existing ATS to register at the SEC thus the ATS became a legitimate securities market in the country Establishment of Regulations NMS in 2007 reinforces transparency of the ATS and effectiveness of best execution so as to capture investors confidence on ATSs through Order Protection Rule or Trade-through Rule 5 SEC Release No Regulation of Exchanges and Alternative Trading System.24 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations Regulation NMS 6 Implements unified rules so as to lead free-competition between markets Rationalizes Order Protection Rule, which is applied mainly to automated order prices so as to be more strict on the best execution Other than the existing ITS Inter-market Trading System , allows private linkage system If the order price is higher than 1, adjusting the price by less than 1 is prohibited so as to protect from delay of a trade Sets upper limit on the access fee so that non-members don t have to pay excessively high costs of transaction fees Such as the stock exchange, an ATS is also required to disclose its information In Europe, MiFID Markets in Financial Instruments Directive was adopted in 2007 so as to induce best execution and officialize the playground of ATSs The European regulatory authorities suggested MiFID in 2004 in order to expand investors choices of trading systems 7 MiFID refers an ATS as a MTF multilateral trading facility 6 KCMI release, U S Securities Market Restructuring due to Regulation NMS, MiF ID was officially announced in 2004 by EU, acknowledged for advancing ISD Investment Service Directive MiFID is not a form of law but enacted in each country in.25 Cases US and EU MiFID treats ATSs on the basis of same-function-same-regulation, thus the roles of disclosing information is reinforced to ATSs This effort aims advanced customer protection and reduces inefficiency from market segmentation As the market is divided into the stock exchanges and ATSs, inefficiency of market segmentation is the economic costs which indicates different price discoveries or spreads enlarging in the markets The roles of disclosing information are reinforced so as to bring friendly environment for best execution MiFID Regulations on ATSs Organize trading rules to lead stability in the systems The supervisory authorities should re-check the trading rules and price discovery function Provide market surveillance Reinforce transparency for both before and after a trade Set conditions on ATSs capital to lead overall financial stability No limits on the kinds of securities so that various financial instruments can be traded 23.26 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations 2 Key Factors of Growth Key factors to the growth of foreign ATSs are 1 reduced transaction costs, 2 more flexible trading settings, and 3 diversified trading systems First, low transaction costs, shortened execution delay, and less market impact are the key factors to the success of ATSs In efforts to compete with the stock exchange, ATSs have reduced their explicit costs ATSs have also reduced implicit costs which include timing cost and market impact Timing cost is the cost that arises from delay of a trade Market impact is the additional cost that has to be paid by traders when a large order changes price in the market For instance, average execution price may be higher than initial order price if a block trade is involved Table 3 Securities Transaction Costs Explicit cost Trans action fee Brokerage fee Implicit cost Timing cost Cost if trade delays Market impact Additional cost if execution price changes Opportunity cost Cost if execution fails due to lack of liquidity 24.27 Cases US and EU ATSs provide more advanced data processing facility than that of the stock exchange so as to reduce the execution time For those investors who prefer fast execution system can benefit from the ATS which is very suitable in quantitative strategy, hedge fund, proprietory trading, etc Some crossing systems or dark pool ATSs take the orders of block trades so as to reduce the market impacts Secondly, ATSs involve various securities and flexible trading hours so as to secure convenience to investors Not only the stocks, but also the bonds and FX position are traded on ATSs to fulfill the trading demand that the stock exchanges may not cover Also, the stocks from different countries can be traded within an unified system which may facilitate investors to proceed global investmen t Instinet can trade stocks of 40 different countries The trading hours in ATSs are more flexible than those of the stock exchange May proceed a transaction if new information comes out after the regular trading hours 8 Especially for those global investors may benefit from reducing the gap between the trading hours due to time difference CiticATS 8 a m.10 p m Tradelink 8 a m.11 p m Liquidnet 2 a m.6 p m 8 Barclay, Michael and Terence Hendershott 2003, The Review of Financial Studies Price Discovery and Trading After Hours 25.28 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations Lastly, diversified execution system is also one of the main reasons for the growth of ATS as a whole Investors may choose various mechanism in price discovery and execution For those investors who are engaged in block trades may prefer quote-driven system rather than the order-driven system for those who want to be anonymous may prefer dark pool and those investors who only want to reduce the transaction costs and extend the trading hours usually prefer order-driven system 26.29 ATS Industry in Korea ATS Industry in Korea 1 History In Korea, monopoly of KRX has hindered the way of developing ATS industry but there have been instances of infant stage ATSs They use the price from the KRX thereby not violating the regulations of prohibiting other exchanges than KRX Usually they only take orders and their prices are made from the outside which is a crossing system A Korea ECN 2001.2005 In efforts to develop the overall trading system and to meet investors various needs, Korea ECN was established in Listed stocks are traded during the after-hours 4 00 p m.8 00 a m next day Clearing execution service is provided from the KSD Korea ECN doesn t have the price discovery function and use the price from the KRX Besides the trading hours, there is no distinct difference between the KRX and also it doesn t have the price discovery function, Korea ECN closed its business in.30 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations B KoreaCross established in 2008 KoreaCross takes an order before the regular trading hours 7 00.8 45 a m and makes execution after the regular trading hours 3 00.6 00 p m with a value weighted averaged price vwap from the KRX It doesn t have the price discovery function and use the price from the KRX also another type of a crossing system KoreaCross is widely used by foreign investors who are engaged in the Korean stock market Due to different trading hours between the domestic markets and foreign markets, foreign investors used to encounter some difficulties but KoreaCross has provided a solution to the matter It uses VWAP so as to reduce market impacts C Korea ATS 2011 Proposed FSCMA Recently proposed FSCMA is suggesting to adopt order-driven system of ATS in Korea ATS may well be defined as a form of Financial Investment Agent which needs to be approved by the authorities Clearing and market surveillanc e service will be provided from the KRX 28.31 ATS Industry in Korea Trading securities are set to listed stocks but on the review to be changed with revised enforcement ordinance If the size of ATS industry grows to a certain point, it may be switched over to a regular stock exchange and will be allowed to have a multiple-exchange system in the market The regulations on various functions will be adopted based on the add-on method If approved to become a regular stock exchange then it has to carry out the roles of listing and market surveillance services Table 4 Domestic ATS Korea ECN KoreaCross Korea ATS Period 2001.Present 2011 FSCMA Trading rules Crossing system Crossing system Crossing system Order-driven system Quote-driven system Price discovery Execution Price discovery Execution Price discovery Execution Trading hours 4 00 p m.8 00 a m next day Order 7 00.8 45 a m Execution 3 00.6 00 p m No specific limits Trading securities Listed stocks Listed stocks No specific limits 1 Note 1 Listed stocks will be used in the early stage 29.32 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations 2 Effects of the ATS in the Domestic Market The adoption of ATS in Korea may contribute to advancing domestic capital market, reducing transaction costs, along with the fulfillment of the market participants various needs Customized transaction fees and faster executions play an important role in competing with the existing stock exchange The improvement in the execution speed and reduced transaction costs is likely to be crucial in meeting the customer needs in the market The dark pool may cover the customer needs that the existing stock exchange couldn t meet Such as BATS or Direct Edge, if an ATS switches over to a regular stock exchange, it may bring competition between exchanges As in foreign cases, ATSs could consider to switch over to a regular stock exchange so as to expand their business scope and make larger profits ATS could act as a catalyst t o boost positive competition and lessen monopoly of the current stock exchange later on However, ATSs might bring some side effects in terms of market segmentation, transparency of information, and investor protection 30.33 ATS Industry in Korea Market segmentation is the inefficiency that arises when a single market is divided into multiple markets, which is defined as overall problems on ineffective price discovery and different pricing among the markets For block trades, an ATS provides low-transparent transactions in order to reduce market impact, but this may lead to some disadvantages to a group of investors For those investors who prefer transparency of information may get losses Especially individual investors may be hurt more due to low transparency of information For instance, ATS s low transaction fees to large traders could be a problem on price discrimination but could also thought to be as a new opportunity to enhance market efficiency HFT High Frequency Trading is widely used with the growing ATS industry thus may rise sharply There could be a problem on flash order which is a service to provide order price to specific traders before opening up to regular investors Especially individual investors or small-sized investors may have to bear some losses In the US and Europe, those side effects are being mitigated with the help of best execution, advanced IT industry, information disclosure, etc If there is a price difference between an ATS and the stock exchange, the best execution allows investors to have the most favorable price 31.34 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations Which may reduce the gap between the prices and protect the investors who cannot have direct access to the ATSs In order to practice the best execution, ATSs and the stock exchanges need to search the best order price through SOR Smart Order Routing or ITS Intermarket Trading System MiFID reinforces ATSs to disclose their information and Regulat ion ATS also requires to disclose more information as trading volume increases To sum up, it should definitely need to find legitimate measures beforehand to make sure the overall conditions of information disclosure or the effects on individual investors are appropriate in the current market circumstances 32.35 Considerations Considerations In order to stabilize the securities market where the stock exchange and ATS co-exist, the financial authorities need to assure transparency of information and protect investors from any unfair acts 1 Advanced Structure of the Best Execution If a single security is traded on different trading systems, practical standards on the best execution should be established The new proposed FSCMA revision enforces best execution to financial invetment agents thus the investors are able to compare order prices in the markets In general, best execution not only denotes the best order price, but also assures favorable timing, certainty, and explicit implicit co sts so as to fully meet the customer needs As for best execution, the US aims at the best order price while Europe covers overall related conditions In order to carry out the best execution, SOR and ITS have been widely used abroad, thus the criteria of best execution is to be defined in terms of practical and technological perspectives And it may need to take a further consideration into how and to whom the best execution responsibilities will be applied 33.36 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations In the US the roles of best execution are enforced to exchanges, ATSs, and brokers To do so, SOR, managed by brokers, and ITS, a system among stock exchanges and ATSs are being used at the same time It is necessary to clarify the responsibility on structuring and managing the system in advance Considering that brokers in the ATSs and the stock exchanges may be different, current regulations of the US are thought to be appropriate If best execution is violated, a considerable amount of fines must be charged For instance, BNY Mellon made fraudulent practices related to best execution for 8 years, then was imposed 2 4 million fine and also the board of members were prohibited from getting a job in all of securities companies Also there should be concrete measures to take care of errors which could be made on the prices between ATSs and the stock exchanges An error can arise from many different factors such as the price range, tick size, different trading hours, etc If the price on a same security is different between ATSs and the stock exchanges, rearranging time, price adjustment, and correcting bodies are to be delineated first This is because if the price is different, ATSs, the stock exchanges or some brokers may earn risk-free profits 34.37 Considerations In addition, computing rules on the NAV net asset value of funds needs to be re-examined 2 Independent Clearing House and Market Surveillance It may cause various conflicts of m atters if the stock exchange takes the roles for clearing and market surveillance therefore needs to have an independent form of a clearing house and market surveillance For the efficiency point of view, recent proposition designated the stock exchange to take the roles of clearing house and market surveillance services As the fact that the stock exchange has to compete with ATSs, it may be unfair to ATSs if the exchange sets clearing service fees and takes charge of surveillance services The clearing service fees would be imposed based on the cost price and will eventually need to have an independent form of a clearing house 3 Transparency of Information Fair Trade In order to efficiently manage and monitor the securities markets, both pre-trade and post-trade information need to be released appropriately 35.38 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations A unified monitoring system is necessary on the investors who are engaged in both ATSs and the st ock exchange so as to protect from any unfair trades such as manipulation, unfair trades, etc The information includes all the related contents in the markets such as order price, execution price, trading amounts, etc In the US, such a role is being taken by Consolidated Tape System which integrates most of trading information and orders, then usually FINRA monitors the markets on the basis of the information SEC is also developing Audit Trail System which could monitor trading orders and execution in real time Policy measures need to be brought beforehand so as to minimize the side effects that arise from different trading systems If an ATS is adopted and brings competition, welfare of investors would be upgraded as a whole, but the magnitude of upgrade will be different among investors Especially in case that a sort of ATS allows only specific traders or forms of trades, there should be a clear criteria to decide legitimacy of the trades 4 Regulations on the Tick Size and Market Stab ility A trading system may incur unnecessarily excessive competition in reducing the tick size, so it always needs to carefully examine its costs and benefits for adequate regulations 36.39 Considerations An ATS will likely to reduce the tick size in efforts to predominate over the stock exchange and vice versa Reduced tick size brings competition, thins spread, and cuts transaction costs However, too much reduced tick size may induce excessive HFT High Frequency Trading which could lead to negative effects in pricing In the Europe, too much competition over reducing the tick size has brought a voluntary negotiation 2009 of uniting the tick size of most securities ATSs may also need some kind of a control system such as a circuit breaker in the stock exchange Considering the domestic market characteristics, a review on implementing adequate control system covering ATSs and the exchange together should be made Internationally, adopting such control system is different from place to plac e In the US, the circuit breaker system is used in all of the markets including ATS In the Europe, few countries follow the routine of the US but most countries use different control system according to their trading markets thus if a transaction has stopped in one market the same transaction could keep proceeding in another market 37.40 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations 5 Transaction Fees When ATSs co-exist with the stock exchange, it needs to be considered how each market will charge the transaction fees Different services and transaction fees between ATS and the stock exchange could influence overall trading behavior in the market For instance a maker taker way of pricing, which optimizes the transaction fees in response to supply of liquidity, may have a chance to change the order timing of market participants Also it needs to take a review on the after-effects of potential price differentiation in the stock exchange and ATSs Internation ally, diversified transaction fees after adopting ATS is reputed as being very complicated and frequently changed compared to that from the past Graduated pricing Lowers transaction fees as trading volume increases Price differentiation based on order characteristics e g proprietary vs client account Maker taker pricing Lowers transactions fees for later orders and impose higher fees for prompt orders 6 Development of the Dark Pool It is necessary to consider allowing the dark pool in the domestic market 38.41 Considerations It has been observed that competitive auction trading of listed securities in order-driven ATSs is basically not different from the regular stock exchange Development of expertise investments such as hedge funds has increased the proportion of dark pool in the market It is predicted that an expertise-centered dark pool may be established in Asia later on The dark pool may cause several issues in terms of fairness the financial regulatory authorities should provide various measures in order to prevent or mitigate such problems IOI indication of interest is being used to find transacting participants without leaking out one s information but may have the problems on fairness Since IOI is not distributed to everyone in the market, those participants who haven t received the IOI would get disadvantages EC, the US SEC, and Canadian Securities Administrators disclose actionable IOIs to all market participants in efforts to keep transparency of information Sometimes unified trading data service is provided but some participants are not allow to access on the system thus they cannot affect price discovery properly Also if development of the dark pool causes the size of lit pool to shrink, it may bring some inefficiency in price discovery 39.42 The Establishment of Alternative Trading System in Korea Issues Considerations Regulations on transparency and execution should be made in case the dark pool is adopted A certain level of transparency needs to be effectively guaranteed in order to maintain effectiveness and fairness in the market Here, transparency includes both pre-trade and post-trade information However, it may need to keep in mind that too high transparency sometimes reduces the volume of block trades Thus a moderate degree of transparency needs to be enforced in each market and also reasonable standards or explanation should be prepared if the requirements of transparency are being differentiated in those markets The supervising authorities of each country differentiate the requirements between lit pools and dark pools, but at the same time, they put every efforts to keep effectiveness and fairness among the markets IOSCO International Organization of Securities Commissions gives priority to transparent orders whether the orders are from lit or dark pools All of the market participants need to be fully notified about the advantages and disadvantages that they may get from differences in transparency between the regular exc hange and ATSs 40.43 Considerations 7 Mid-to-Long-term Plans for the ATS Industry Considering that the main purpose of adopting ATSs is to boost competition in the secondary markets, it needs to bring specific plans and schedule to incur actual competition For instance, it is not suitable if the stock exchange establishes ATS on its own in the early stage but will be acceptable when proper competitive circumstances are settled as a whole In case that international ATS is adopted into the domestic market in coming days, it needs to take an additional review 41.47 4-1 Myung-Dong 1-Ga, Seoul Korea TEL FAX.
No comments:
Post a Comment